November 2024 | Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | Calendar |
|
Oglasi |
|
|
|
Аутор |
Порука |
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:05 |
|
|
Osnove optimizacije sajta Ovaj deo je namenjen početnicima, ili onim osobama, koja bi htela upoznati osnove optimizacije sajta. Znači tu bih hteo da Vas upoznam sa osnovnim predznanjem, sa kojim biste trebali raspolagati da bi ste razumeli i uspešno savladali naše kurseve.
Uvod u HTML - optimizacija sajta počinje od samog korena. Šta je to HTML? HTML je veoma jednostavan programski jezik koji se koristi za kreiranje dokumenata na World Wide Web-u. HTML se koristi za stvaranje hipertekstualnih datoteka (datoteka koje sadržavaju linkove). To su u stvari tekstualni fajlovi, ali za .html ili .htm završetkom. U html-u se nalaze naredbe, koje nazivamo TAG-ovima. Tag se stavlja u znake <naredba> a kad se on zatvara, onda </naredba> Kako pogledati HTML kod neke stranice? Zavisi koji browser koristite, ali uglavnom je svugde nešto kao: View/Source ili Source Code. Nemojte se uplašiti ako pogledate, na prvi pogled jako dugačak kôd, svaki je kreduo is veoma jednostavne varijante.
Šta svaka HTML stranica treba da sadrži? <html> <head> <title>Ovdje stavimo naziv nase Web stranice</title> <meta name="description" content="Opis vase stranice - koji treba da opise ukratko njen sadrzaj."> <meta name="keywords" content="vase kljucne reci, kljucna rec, najvise 10"> </head> <body> <h1>Naslov koji se vec vidi na stranici</h1> <p>Ovde unesimo sve ono sto zelimo da se vidi u stranici.<br> <strong>Zadebljani</strong> tekst.</p> <p><a href="http://www.optimizacija-sajta.com">ovo je link</a></p> </body> </html>
Pogledajte gornji kôd online (u novom prozoru)
Pogledajte gornji kôd on line (u novom prozoru) Dakle svaka stranica treba da sadrži html tag, a unutar njega, head (ovde se nalase razni parametri, koji se ne vide na stranici), i body (ovde se nalazi sadržaj koji se vidi na stranici). Sa H1, H2, H3 tagovima definišete naslove vaše stranice. Sa STRONG tagom možete naprimer zadebljati tekst. A link se nalazi u <a> tagu. Eto to bi bile neke NAJ osnove HTML-a, potrebne da biste shvatili naš besplatan SEO kurs. Za više informacija o html-u upišite u google "uvod u html" ili "html osnove" :-)
Instalirajte Google toolbar (biće potreban radi provere PageRank-a) Šta je to PageRank? To pitanje ćemo razmotriti u našem besplatnom SEO kursu, ali da bi imali potrebnu alatku na raspolaganju, instalirajte Google toolbar. Idite na: toolbar.google.com i pratite upustva. Ako vas pri instalaciji pita, da li želite i PageRank da se aktivira, obavezno recite DA (check-irajte box).
Nakon instalacije google toolbar-a, moći ćete videti PageRank aktuelne stranice.
Последњи изменио Admin дана 22/6/2009, 21:09. измењено укупно 1 пута
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:09 |
|
|
Šta su to frejmovi, i kako ih prepoznati na Vašem sajtu. Frejmovi su u stvari skup više stranica u jednoj (u frameset-u). Naprimer imate jednu stranicu gde je vaš meni, a ispod nje jednu gde je sadržaj. I ako kliknete na meni, novi sadržaj se učita u dolnji meni. Napr: Gornji frejm (page1.htm): naprimer meni Dolnji frejm (page2.htm): Naprimer sadržaj stranice se nalazi u ovom frejmu koji je zapravo poseban HTML fajl. Frejmovi su JAKO negativna stvar što se tiče optimizacije sajta. Na žalost, ako ih imate, preporučili bi smo da razmislite o novom sajtu, sa istim sadržajem, ALI bez frejmova. Kako prepoznati frejmove? Pogledajte source code vašeg sajta (gore je opisano kako), i ako vidite nešto slično ovome, onda na žalost vama je potreban nov sajt, ukoliko želite da se dobro plasirate na Google rezultatima: <html> <head> <title>Naslov stranice</title> </head> <frameset rows="80,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0"> <frame src="page0.htm" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" /> <frame src="page1.htm" name="leftFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="leftFrame" /> </frameset> <noframes><body> </body></noframes> </html>
Šta je to fleš (flash), i kako ga prepoznati
Flash je jedna vrsta interaktivne animacije koju web dizajneri vole da koriste u svojim sajtovima da bi napravili razne animirane menije, animacije, igrice ILI ČAK ČITAVE SAJTOVE!! Interesantan je, pošto u njega možete staviti tekst u bilo kojem fontu, dok u HTML možete da koristite samo standardne fontove koje verovatno i korisnik ima na svojem računaru.
Flash možete shvatiti kao jedan objekat, koji je smešten u vaš web sajt (naprimer kao neka slika). Bitno je da znate da Google ne može da pročita sadržaj flash-a. Flash je koristan ako sa njim želite malo da ulepšate vašu stranicu, ALI ako je vaš glavni sadržaj (ili ceo sajt) u FLASH-u definitivno imate problem sa optimizacijom vašeg sajta.
Kako proveriti da li je glavni sadržaj u flash-u? Pa jedan od rešenja je da probate da selektujete tekst. Ako ne uspete, oda je moguće da je taj tekst u flash-u (ili možda u slici- što je isto negativna optimizacija) i Google ne može da ga pročita.
Da li je potreban još neki alat? Za editovanje (menjanje) html koda je dovoljan bilo kakav tekst editor, naprimer Notepad, koji je već instaliran zajedno sa windowsom. Mada je možda zgodnije da odmah i vidite ono što radite, pogotovo za početnike. Njima bih preporučio Dreamweaver ili Front Page.
Čest je slučaj da se neki klijenti uopšte ne rangiraju (ni u prvih 100) na Google rezultatima pretrage za njihove glavne ključne reči. U tom slučaju, definitivno nešto nije u redu sa vašim sajtom!!! Ovaj besplatan kurs će vam pomoći da prekontrolišete, da niste uradili neke banalne greške koje vaš sajt bacaju nazad na listi rangiranja.
Ukoliko uspešno savladate naš besplatan SEO kurs i znanje primenite na Vašem sajtu, internet prezentacija će verovatno dospeti u prvih 40 za manje od dva meseca (to su prve 4 strane listinga) za odredjene ključne reči. Naravno sve ovo može da varira, od slučaja do slučaja, u zavisnosti konkurencije na internetu za tu ključnu reč.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:14 |
|
|
Lekcija 1: Proverite vaše ključne reči
Cilj ove lekcije je da proverite koliko je vaš sajt optimizovan za odredjene ključne reči. Prvo probajte da odredite koje su vaše glavne ključne reči. Postavite se na mesto vaših potencijalnih posetilaca, i razmišljajte njihovom glavom. Šta biste VI na njihovom mestu upisali ukoliko biste tražili informacije, proizvode ili usluge sa vašeg sajta. Napravite spisak od barem 5 reči ili fraza.
Primer: Pretpostavimo da imamo sajt o poštanskim markicama. Šta bi bila naša ključna reč? „markice“ ili „poštanske markice“ svi bi rekli. Naravno. Ali nemojmo zaboraviti i ostale naprimer: „stare poštanske markice“, „poštanska markica flora“, „poštanska markica fauna“, „jugoslovenske poštanske markice“ itd. Zgodna je opcija, da upišete vašu glavnu ključnu reč u Google, i pogledajte konkurenciju. Tamo ćete sigurno dobiti još neku ideju.
Nemojte uraditi tu grešku da birate ključne reči za koje mislite da se najčešće upotrebljavaju, pa makar i nisu strogo vezane za vaš sajt. Jer bitnije je da privučete takve posetioce, koji su vaši potencijalni kupci (pa čak i ako je manje takvih), a ne one koji će primetivši da sajt nije ono što je tražio, i pali dalje.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:17 |
|
|
Lekcija 2: Šta može biti razlog zašto neka reč nije ni u prvih 50?
- - Konkurencija za tu reč je prevelika (naprimer „nekretnine“ ili „laptop“) - - Vaš sajt (ili neka nova stranica) je mladji od 2-3 meseca, i još se nalazi u „Sandbox-u“ – probni period. - - Vaš sajt je u flash-u i Google ne može da pročita njen sadržaj (pogledajte osnove SEO optimizacije) - - Vaš sajt koristi frejmove (objašnjeno na stranici SEO osnove optimizacije) - - Proverite da li uopšte imate ove reči u tekstu stranice - - Proverite da li vaše ključne reči koristite u TITLE naslovu stranice (njega vidite na vrhu vašeg browsera, u plavoj traci) - - Proverite da li vam se te ključne reči nalaze u META KEYWORDS i u META DESCRIPTION. (view/source code)
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:19 |
|
|
Lekcija 3: Struktura vašeg sajta Vaš sajt treba da je pregledan, ne samo za posetioce negi i za pretraživače (roboot-e ili spajdere). Ako nemate puno stranica, onda verovatno možete rešiti da svaka stranica bude dostupna direktno sa početne. Ukoliko imate puno stranica (a onda verovatno i linkova), onda probajte rešiti da stranice razdvojite na nivoe, ali vodite računa da svaka stranica na vašem sajtu bude dostupna NAJVIŠE 2 klika udaljena od prve stranice. Naprimer: početna / proizvodi [prvi klik] kategorija [drugi klik] detalji proizvoda. Trudite se da nemate više od 100 linkova na jednoj stranici. Isto tako se trudite da koristitie barem jedan tekstualni link do svake stranice. Jer ukoliko je vaš meni sistem u slikama, google vidi linkove, ali ne vidi sadržaj tih slika, tj. Ne može dodatno da proceni ŠTA je reč koja vodi to te nove stranice.
Meni sistem (link) u Flash-u je još gore, pošto Google u ovom slučaju neće ni naći vašu stranicu, pošto ne može da prati link unutar Flash-a. Rešenje bi bilo (ako baš po svaku cenu želite zadržati Vaš postojeći meni sistem) je da postavide dodatne tekstualne linkove na dnu stranice. To rešenje se često može videti na internet stranicama.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:25 |
|
|
Lekcija 4: Sadržaj stranice Možda najbitniji faktor, koji možete da menjate direktno na stranici (on-page SEO), pošto pretraživači baš ovaj sadržaj najviše analiziraju. Nikako se nemojte zadovoljiti sa 2-3 rečenice na stranici, pošto ona onda verovatno nije od koristi ni pretraživaču ni posetiocu sajta. Trudite se da sadržaj stranice bude obilan i koristan.
Zašto koristan? Pa jednostavno, onda imate najviše šanse da neko postavi LINK ka vama na svojoj stranici, ukoliko Vi imate nešto korisno da ponudite. A to je jako bitan deo „off page“ optimizacije, koji ćemo površno dodirnuti malo kasnije u temi „PageRank“ a detaljnije ćemo objasniti u naprednom SEO kursu. Naravno, trudite se da se vaše ključne reči i nalaze u ovome tekstu.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:28 |
|
|
Lekcija 6: TITLE, meta keywords, meta description Title je zapravo naslov stranice, koji će se videti kao prvi red u rezultatima pretrage i u plavoj traci vašeg browsera. On ne bi trebaio biti duži od 80 karaktera. Trudite se da imate vašu glavnu ključnu reč ugradjenu u title tag.
Trudite se da u TITLE opišete u par reči sadržaj te stranice. Napr: “Spisak poštanskih markica na temu Fauna“, ili „Spisak poštanskih markica iz jugoslavije“ itd.
Meta keywords: Spisak ključnih reči sa vaše stranice. Najviše 10. Nemojte nagurati ključnim rečima ovaj TAG. Trudite se da se svaka ključna reč nalazi i u tekstu. Nemojte ovde stavljati ključnu reč koja se ne nalazi u samom tekstu stranice. Meta description: Opis koji u 2-3 rečenice opisuje sadržaj stranice. Različit za svaku stranicu. Naš savet je da ovaj tag upišete na kraju, kad je vaša stranica završena, jer je onda lakše ukratko opisatni njen sadržaj.
Napomena: Nemojte koristiti isti title, description ili keyword na svim stranicama. Uvek se trudite da opišete sadržaj aktuelne stranice.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:30 |
|
|
Lekcija 7: PageRank i kako on utiče na optimizaciju sajta
Page Rank je zapravo link popularnost Vašeg sajta, način vrednovanja sajta koju je razvio Google. Reč je o tome, da su webmasteri u stvari glasači. Jer ako je neki sajt popularan, onda će se link ka njemu verovatno nalaziti na drugim sajtovima. Da.. neverovatno, ali Google i to prati.
A čak možemo i pogledati koji su to linkovi koji vode ka našem sajtu
A naravno bitno je da ti povratni linkovi (back link) budu sa stranica sa što većim Page Rankom. Google obnavlja svoju Page Rank bazu svakih par meseci (znači da ako neko postavi link ka našem sajtu, nećemo odmah videti promenu na našem PR)
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:35 |
|
|
Lekcija 8: Kazna, kako proveriti da li smo kažnjeni, i šta onda uraditi Da, tako je. Može se desiti da namerno ili slučajno uradimo neke manipulacije, koje Google kažnjava. Jedan primer: Na dnu stranice, webmaster nagura svoje ključne reči u beloj boji na beloj pozadini. Pa čak Google primeti, ako je to "skoro" ista boja. To se zove Cloaking - kada namerno prikazujemo različit sadržaj za pretraživače i različit za posetioca. Onda se može desiti, da recimo u rezultatima pretrage opadnemo za nekoliko stranica.
Ima još dosta negativnih primera, ali njih ćemo razmotriti malo detaljnije u našem naprednom SEO kursu. A kako primetiti da smo kažnjeni. Ovo pitanje nije baš jednostavno. Ali recimo, ako se za neku reč plasiramo JAKO loše, a znamo da nam nije tamo mesto (naprimer, uporedimo sa konkurentnim sajtovima - što bar nije jednostavno za početnike, bez iskustva, ali na osnovu gore opisanog, možemo imati neku grubu pretpostavku).
Šta uraditi u tom slučaju? PRVO, treba otkriti šta je uzrokovalo naše loše rangiranje. Za to bi trebalo poznavati što više potencijalnih problema. Uglavnom ih treba otkriti što pre. Eventualno proverite da vam sajt nije hackovan.. Tj. proverite vaš source kod, na nije u njega ubačeno nešto, čemu ne bi bilo tamo mesto. Proverite da neko nije ubacio neke nove fajlove u vaš www direktorijum (preko FTP accounta na primer). Na žalost to su već operacije, koje nisu baš za početnike, predlažemo da zatražite pomoć stručnjaka. Uglavnom ako je uzrok problema otklonjen, onda bi preko webmasters tools accounta, trebalo zatražiti "Request reconsideration" tj. ponovo razmatranje sajta od Google, ali to su već radnje za naprednije korisnike.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:41 |
|
|
Statistika - optimizacija sajta, pretraživači interneta, posetioci itd
Popularnost pojedinih internet pretraživača u svetu:
Popularnost pojedinih internet pretraživača u Srbiji:
Koliko pozicija u Google rezultatima pretrage utiče na šansu da će posetilac klikniti na Vaš sajt:
Sa koje strane imate najviše šanse da posetilac izabere Vaš sajt.
Šta možemo da zaključimo iz gornjeg primera? To je taj zlatni top 10. Pa naprimer da je puno korisnije biti na #3 mestu za neku redju ključnu reč, nego recimo #35 poziciji za neku mnogo češću. Jedan primer: Pozitivnije je biti recimo #3 za ključnu reč "laptop novi sad" nego #62 za reč "laptop". A isto tako vredi razmisliti i o sporednim ključnim rečima, naprimer: "latop torbe" ili "laptop memorija" ili "laptop prodavnica".
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:45 |
|
|
Najčešća pitanja i odgovori vezana za SEO optimizaciju sajta
• Kako da znate da li vam je potrebna optimizacija sajta? Jednostavno, proverite vaše glavne ključne reči u Google pretraživaču, i ako niste medju prvih 20 onda definitivno nešto nije u redu sa vašim sajtom. Zatražite našu besplatnu procenu nivoa optmizacije vašeg sajta.
• Šta je to SEO? SEO je skraćenica iz engleskog Search Engine Optimisation, što u prevodu znači optimizacija sajta.
• Šta je to optimizacija sajta? Optimizacija sajta je proces prilagodjavanja Vašeg sajta, da bi on bio vidljiv za internet pretraživače. Uzaludno je imati jako lep sajt, ako nemate posetioce koji bi mu se divili.
• Zašto je potrebna optimizacija sajta? Optimizacija sajta je u današnje vreme neophoda, ukoliko želite da se nalazite ispred vaše konkurencije, i da privučete više posetilaca sa interneta. A statistike su pokazale, da su najkorisniji oni posetioci, koji stižu baš sa internet pretraživača (a ne recimo sa nekog banera ili slično), posto takvi posetioci baš traže tu temu, proizvod ili uslugu koji Vi nudite.
• Zašto je naglasak na optimizaciji sajta za Google, sta je slučaj sa ostalim pretraživačima? U današnje vreme Google je postao pretraživač broj jedan i u svetu i kod nas. Praktično, može se reći da on dominira.
• Zašto optimizacija sajta traje ponekad i više meseci? Razloga ima više. Ali jedan od glavnih je periodičnost, kojom robooti ili spajderi skupljaju podatke sa interneta u svoju bazu. (vi kad posaljete ključnu reč pretraživaču, on podatke šalje iz svoje baze, a ne sa interneta). To kod manje popularnih sajtova (page rank 1-3) može da potraje i do mesec-dva dana. Dodatan razlog je tzv Sandbox (kutija za pesak). Google NOVE stranice (ne samo nove sajtove), stavlja u takozvanu fazu čekanja. I tek nakon 2-3 meseca počinje ozbiljnije da ih uzima u obzir. Razlog je velika količina SPAM sajtova, koji se brzo radjaju i brzo umiru.
• Ima li garancije na usluge optimizacije sajta? Da. Glavni deo isplate se vrši tek nakon dostignutih konkretno definisanih rezultata. Naravno za ovo i mi moramo imati neku garanciju, ali to se može menjati od slučaja- do slučaja.
• Šta je garancija da ako ja jednom dospem na prvu stranu rezultata za moju glavnu ključnu reč, da cu tamo i ostati? Optimizacija sajta ima više faza. A jedna od njih (najbitnija), je da Vaš sajt postavimo na top 10 u rezultatima pretrage.
|
|
|
|
Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta 22/6/2009, 21:48 |
|
|
10 saveta šta izbegavati da bi izbegli negativnu optimizaciju sajta
1.Nemojte nuditi fajlove na sajtu za koje je potrebno downloadovati nekakav player ili slično
2.Izbegavajte bilo kakve preloadere na sajtu ("Loading in progress"). Robot može pomisliti da je to sadržaj vaše stranice, i ide dalje.
3.Nemojte postavljati na početnu stranicu intro, ili sliku za nula informacija
4.Nemojte stavljati tekstove u sliku (samo da bi imali lepe fontove). Google ne može pročitati sadržaj slike. Nas stručni tim ima i za to rešenje, ali je tehnicki malo komplikovanije ukratko objasniti (u našoj PDF knjizi ćemo razmotriti i ovu tehniku).
5.Izbegavajte linkove isključivo u slici ili flash-u.
6.Nemojte koristiti frejmove na stranicama (frame)
7.Ceo sajt u flash-u? SEO samoubistvo. Mada je optimizacija flash sajta isto izvodljiva, ali na sasvim drugačiji način.
8.Vodite računa da nemate broken link, tj. takav link, koji vodi ka nepostojećoj stranici
9.Nemojte da pokušate da sakrijete text od posetilaca, a da bi ga video samo robot (napr ista boja teksta i pozadine - da bi nagurali vaše ključne reci na stranicu). Cloaking
10.Nemojte natrpati vaš sajt za ključnim rečima (word stuffing). Najoptimalnije je izmedju 2-8% od celokupnog sadržaja (ispod 2 ključna reč nije dovoljno dominantna a preko 8% Googleboot može pomisliti da je sajt namerno prenatrpan ključnim rečima, isključivo da bi se bolje rangirao).
|
|
|
|
Sponsored content
|
Наслов: Re: SEO optimizacija sajta |
|
|
|
|
|
|
|
Страна 1 of 1 |
|
|
Permissions in this forum: |
Не можете одговорити на теме у овом форуму
|
|
|
|
|
|