Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
HomeHome  SDManija portalSDManija portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  ТражиТражи  Региструј сеРегиструј се  Приступи  
web counter
Тражи
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Navigation
 Portal
 Индекс
 Листа чланова
 Профил
 FAQ/Упутство
 Тражи
Affiliates
free forum

November 2024
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar
Oglasi

adhitz

 

Optimizacija za pretrazivace na srpskom

Погледај предходну тему Погледај следећу тему Go down 
Аутор Порука
Admin
Admin
Admin
Admin

Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo

Optimizacija za pretrazivace na srpskom Vide
ПорукаНаслов: Optimizacija za pretrazivace na srpskom   Optimizacija za pretrazivace na srpskom Empty2/7/2009, 09:02

(S)earch (E)ngine (O)ptimization


Delatnost koja se bavi borbom za najviše pozicije u internet pretraživačima nosi naziv "optimizacija za pretraživače". Sledi pokušaj da se znanje iz nekolicine knjiga prenese u najkraćoj formi.

Neprekidno traje trka između "mehaničara" firme Google koji unapređuju algoritam pretraživača, i konsultanata za optimizaciju koji iskorištavaju slabosti i rupe.

Metode koje su u jednoj sezoni donosile prva mesta već u sledećoj postaju kontraproduktivne.

Mnogo toga ilustruje postojanje pojma "pre-optimizacija". U skupu je negativnih faktora. Najprostije rečeno, kada google pri analizi sajta zapazi veštačke elemente, postupa braneći se: sankcioniše to kao pokušaj manipulacije - što i jeste.

Sledi lista trenutno važećih smernica. Napominjem da stvarno stanje znaju samo zaposleni u Google-u, a ovo su opšteprihvaćene teorije nastale posmatranjem i razmenom iskustava.

Prirodna je podela u 2 puta 2 skupa...
1. Na sajtu, pomažući faktori
Ključna reč u nazivu domena

Ključna reč bar u nazivima fajlova

Ključna reč u tekstu internog linka

Ključne reči u meta-tagovima (ako ostanu samo u njima onda su odmažuće!)

Ispravna koncentracija ključnih reči

Klj. r. u linkovima, podebljane, iskošene; u "header" tagovima; u "alt" opisima

Optimizovan raspored fajlova po direktorijumima, te optimizacija linkova unutar sajta

Što manje "izlaznih" linkova. Nikada preko 100 sa iste stranice. Nikada na rizične stranice (penalizovane, potencijalno banovane i banovane)

Veličina stranice oko 35 kb, nikada preko 100 kb

Ispravan ritam dodavanja stranica i izmena sadržaja

Najviše vredi domen registrovan na najduži rok.

Prednost ima ".edu", zatim ".org", a verovatno je ".com" najmanje vrednovan

Prednost imaju veći sajtovi (npr. jer se lakše šteluju "anchortext" i "Page rank")

Odabrati ključne reči sa optimalnim odnosom između potražnje i konkurencije takođe se može svrstati ovde.
2. Na sajtu, odmažući faktori
Odsustvo reči (time i ključnih reči), npr. kad je tekst unutar slika ili fleša

"Pre-optimizacija" (preterana optimizacija)

Pomenuti "izlazni linkovi" koji vode na sumnjive sajtove, takođe: preterana izlinkovanost dva ili više sajtova

Pravopisne greške, sirove psovke

Povrede copyright-a. Ovo mašina ne prepoznaje lako, ali čovek lako može da prijavi

Izmene teksta u linkovima, a nipošto u imenima html fajlova

Izmena teme stranice

Neprecizno fokusiranje klj. reči i teme stranice

Upotreba frame-ova

Ostale najprljavije stare trikove je suvišno pominjati, npr. skrivanje teksta istobojnošću sa pozadinom ...
3. Van sajta, pomažući faktori
Tekst "ulaznih linkova". Ovo je toliko jak faktor da sajt bez ijednom pomenute klj. reči može biti prvoplasiran za tu reč

Broj i kvalitet "ulaznih linkova" (čime je praktično obuhvaćen i faktor "Page rank")

Ritam pojavljivanja "ulaznih linkova" (kada liči na veštački, biva penalizovan) "ulazni linkovi" treba da su što bliže početku stranice (te na kojoj su, naravno) i u što manjoj gužvi. Na sajtu što većeg značaja i ranga

Google meri čak i promet prema sajtu, i procenat odabiranja istog

Pominjanje sajta na usenet-u i na sličnim mestima
4. Van sajta, odmažući faktori
Kupovina (ulaznih) linkova prepoznata kao pokušaj manipulacije

Nula "ulaznih linkova"

Gomilanje "ulaznih linkova" na forumima ili knjigama gostiju

Povremena nedostupnost servera

I gomila opštepoznatih zabranjenih taktika kao npr. prikaz jedne stranice pretraživaču, a druge posetiocima ...



... Što prevazilazi razmere ove liste.
Gde god stoji: "ključne reči", podrazumevaju se i "kombinacije ključnih reči", tzv. "ključne fraze"

Svojevrstan odmažući faktor je "sandbox". Pojava da novim sajtovima Google daje visok plasman desetak dana, a zatim nestanu na više meseci. (Sve se može zaobići pa i to).
Detaljno prokomentarisan živi primer
Stranicu koju čitate Google će brzo da indeksira jer je linkovana sa stranica koje često posećuje. Prijavljivanje na add url stranici Google sajta smatram nepotrebnim rizikom. G beleži za sva vremena kako je stranica pristigla u njegov indeks, a činjenica da je morala da se dodaje ručno ne ide joj u prilog.

Svaki odlazni link značajno krnji Page-ov rang. Na ovoj, kao i na svim drugim svojim stranicama, forsiram linkove unutar sajta, a za odlazne sam dete Škotlanđanke i Piroćanca.

Nimalo elegantan, ali efikasan trik, proizilazi iz mogućnosti da se URL ne mora kodirati kao link.

Evo, upravo tako šaljem svakog sa pitanjima na najbolji EX-YU tehnički forum
http://www.elitesecurity.org/forum/83
konkretno na odeljak "pretraživači".

Drugi URL van mog sajta kodiram kao link da bih uzvratio linkovanje. "Recipročni" linkovi nekada su bili najefektivniji put ka višim pozicijama. Vremenom, Google se izbori sa svakim vidom optimizacije pa je tako završilo i sa ovim. "Razmena" linkova i dalje daje prednost, ali malu. Bitno je napomenuti da "trampa" linkova sa tematski nepovezanim sajtovima takođe izaziva pomak u rangu, ali nadole!
Za ulazni link možete ponuditi

novac
sadržaj, to jest "zahvalnost" (tj. ništa)
uslugu, na primer uzvratni link.
Bezbedno mesto za pronalaženje link partnera je među prvih 20 na Google.

Novo - evo linka najobimnijeg sajta na hrvatskom o SEO. Profesionalno i poučno: Optimizacija za tražilice

Na ovoj stranici nedostajalo mi je još jedino da pomenem i hrvatsku reč "tražilice". Ukratko: pojačava "tematsku fokusiranost". Naravno nije ciljani keyword za web dizajnera iz Srbije. Još jedan sajt na hrvatskom: Optimizacija za tražilice
http://wwwyu.com/optimizacija/
_________________
Назад на врх Go down
https://sdmanija.forumsc.net

Optimizacija za pretrazivace na srpskom

Погледај предходну тему Погледај следећу тему Назад на врх 
Страна 1 of 1

Permissions in this forum: Не можете одговорити на теме у овом форуму
 :: PC svet :: Internet :: Web development Hosting Web zarada -
Free forum | ©phpBB | Free forum support | Report an abuse | Cookies | Latest discussions