Admin
Admin
Број порука : 903
Points : 4638
Reputation : 94
Join date : 07.06.2009
Age : 34
Локација : Smederevo
|
Наслов: Optimizacija za pretrazivace na srpskom 2/7/2009, 09:02 |
|
|
(S)earch (E)ngine (O)ptimization
Delatnost koja se bavi borbom za najviše pozicije u internet pretraživačima nosi naziv "optimizacija za pretraživače". Sledi pokušaj da se znanje iz nekolicine knjiga prenese u najkraćoj formi.
Neprekidno traje trka između "mehaničara" firme Google koji unapređuju algoritam pretraživača, i konsultanata za optimizaciju koji iskorištavaju slabosti i rupe.
Metode koje su u jednoj sezoni donosile prva mesta već u sledećoj postaju kontraproduktivne.
Mnogo toga ilustruje postojanje pojma "pre-optimizacija". U skupu je negativnih faktora. Najprostije rečeno, kada google pri analizi sajta zapazi veštačke elemente, postupa braneći se: sankcioniše to kao pokušaj manipulacije - što i jeste.
Sledi lista trenutno važećih smernica. Napominjem da stvarno stanje znaju samo zaposleni u Google-u, a ovo su opšteprihvaćene teorije nastale posmatranjem i razmenom iskustava.
Prirodna je podela u 2 puta 2 skupa... 1. Na sajtu, pomažući faktori Ključna reč u nazivu domena
Ključna reč bar u nazivima fajlova
Ključna reč u tekstu internog linka
Ključne reči u meta-tagovima (ako ostanu samo u njima onda su odmažuće!)
Ispravna koncentracija ključnih reči
Klj. r. u linkovima, podebljane, iskošene; u "header" tagovima; u "alt" opisima
Optimizovan raspored fajlova po direktorijumima, te optimizacija linkova unutar sajta
Što manje "izlaznih" linkova. Nikada preko 100 sa iste stranice. Nikada na rizične stranice (penalizovane, potencijalno banovane i banovane)
Veličina stranice oko 35 kb, nikada preko 100 kb
Ispravan ritam dodavanja stranica i izmena sadržaja
Najviše vredi domen registrovan na najduži rok.
Prednost ima ".edu", zatim ".org", a verovatno je ".com" najmanje vrednovan
Prednost imaju veći sajtovi (npr. jer se lakše šteluju "anchortext" i "Page rank")
Odabrati ključne reči sa optimalnim odnosom između potražnje i konkurencije takođe se može svrstati ovde. 2. Na sajtu, odmažući faktori Odsustvo reči (time i ključnih reči), npr. kad je tekst unutar slika ili fleša
"Pre-optimizacija" (preterana optimizacija)
Pomenuti "izlazni linkovi" koji vode na sumnjive sajtove, takođe: preterana izlinkovanost dva ili više sajtova
Pravopisne greške, sirove psovke
Povrede copyright-a. Ovo mašina ne prepoznaje lako, ali čovek lako može da prijavi
Izmene teksta u linkovima, a nipošto u imenima html fajlova
Izmena teme stranice
Neprecizno fokusiranje klj. reči i teme stranice
Upotreba frame-ova
Ostale najprljavije stare trikove je suvišno pominjati, npr. skrivanje teksta istobojnošću sa pozadinom ... 3. Van sajta, pomažući faktori Tekst "ulaznih linkova". Ovo je toliko jak faktor da sajt bez ijednom pomenute klj. reči može biti prvoplasiran za tu reč
Broj i kvalitet "ulaznih linkova" (čime je praktično obuhvaćen i faktor "Page rank")
Ritam pojavljivanja "ulaznih linkova" (kada liči na veštački, biva penalizovan) "ulazni linkovi" treba da su što bliže početku stranice (te na kojoj su, naravno) i u što manjoj gužvi. Na sajtu što većeg značaja i ranga
Google meri čak i promet prema sajtu, i procenat odabiranja istog
Pominjanje sajta na usenet-u i na sličnim mestima 4. Van sajta, odmažući faktori Kupovina (ulaznih) linkova prepoznata kao pokušaj manipulacije
Nula "ulaznih linkova"
Gomilanje "ulaznih linkova" na forumima ili knjigama gostiju
Povremena nedostupnost servera
I gomila opštepoznatih zabranjenih taktika kao npr. prikaz jedne stranice pretraživaču, a druge posetiocima ...
... Što prevazilazi razmere ove liste. Gde god stoji: "ključne reči", podrazumevaju se i "kombinacije ključnih reči", tzv. "ključne fraze"
Svojevrstan odmažući faktor je "sandbox". Pojava da novim sajtovima Google daje visok plasman desetak dana, a zatim nestanu na više meseci. (Sve se može zaobići pa i to). Detaljno prokomentarisan živi primer Stranicu koju čitate Google će brzo da indeksira jer je linkovana sa stranica koje često posećuje. Prijavljivanje na add url stranici Google sajta smatram nepotrebnim rizikom. G beleži za sva vremena kako je stranica pristigla u njegov indeks, a činjenica da je morala da se dodaje ručno ne ide joj u prilog.
Svaki odlazni link značajno krnji Page-ov rang. Na ovoj, kao i na svim drugim svojim stranicama, forsiram linkove unutar sajta, a za odlazne sam dete Škotlanđanke i Piroćanca.
Nimalo elegantan, ali efikasan trik, proizilazi iz mogućnosti da se URL ne mora kodirati kao link.
Evo, upravo tako šaljem svakog sa pitanjima na najbolji EX-YU tehnički forum http://www.elitesecurity.org/forum/83 konkretno na odeljak "pretraživači".
Drugi URL van mog sajta kodiram kao link da bih uzvratio linkovanje. "Recipročni" linkovi nekada su bili najefektivniji put ka višim pozicijama. Vremenom, Google se izbori sa svakim vidom optimizacije pa je tako završilo i sa ovim. "Razmena" linkova i dalje daje prednost, ali malu. Bitno je napomenuti da "trampa" linkova sa tematski nepovezanim sajtovima takođe izaziva pomak u rangu, ali nadole! Za ulazni link možete ponuditi
novac sadržaj, to jest "zahvalnost" (tj. ništa) uslugu, na primer uzvratni link. Bezbedno mesto za pronalaženje link partnera je među prvih 20 na Google.
Novo - evo linka najobimnijeg sajta na hrvatskom o SEO. Profesionalno i poučno: Optimizacija za tražilice
Na ovoj stranici nedostajalo mi je još jedino da pomenem i hrvatsku reč "tražilice". Ukratko: pojačava "tematsku fokusiranost". Naravno nije ciljani keyword za web dizajnera iz Srbije. Još jedan sajt na hrvatskom: Optimizacija za tražilice http://wwwyu.com/optimizacija/ _________________
|
|